Pengikut

Rabu, 16 Februari 2011

4 jam Hiking @ Buk!t Cerakah

5/2/2011 - hiking lagik.... kali ni hiking kat bukit cerakah... erkk... skang sudah tukar nama ek?? apa yek?? lupo.... ampon... :D

kuar rumah dlm 9.00 pagi... sampai sinik dalam 9.45pagi.... sesat jugak laa nak ke sini... haaa igt org kl tau semua celah2 tmpt kt selangor ke?? tidakkkkkkk.... hahaha... silap ari blan nak g taman burung KL pun bley sesat kot??....

Alhamdullilah cuaca masa ni sangat2 cerah... panass phiewwww!!... masuk RM2 jek... parking free... tak laa ramai sgt mcm kt gambang tu...  dh masuk sila beratur tunggu tram ye... dlm 10 minit gak la berator.. naik tram terus ke Empangan Sungai Baru... jauh laa jugakkkk masuk dlm neh... 

sampai sana semua turun p tgk kolam ikan...bleh bg ikan makan skali...we ols posing2 amek gamba... pastu jalan kakiiiii..yeayyy!!!





jalan kaki menikmati panorama dalam utan bukit cerakahh amat laaa mencabarrr hokayy.... sib baik dlm utan....takde laa panass sgt... korang nak naik beskal pun bleyy.... pusing2 ronda2 dlm tu... naik bukit turun bukitt....fuiyoohhh!!.... mau tecabot tayar beskal... hahahaha

hiking kali ni sgt la mencabarrr... 4 jam weii we olss dlm tuuuuuuuuuuu.... jalan kaki naik turun bukit...panas teduh...sib baik tak hujan jek..... hadoiiyaiii.... naik broga pun tak secabar ini... paling mencabar bila jam dh menunjukkan kul 1 petang....rasa matahari dekat jek atas kepala... masa tu terbayangkan PAYUNG.... alahai nape laa tak bawak payung ekk... huwaaaa nangessss....nak sampaikan ke kete....foohhh.... ada tak button yg tekan2 jek terus sampai ke kete....???

tapi puas atiiiiiiiiiiiiiii......dan enjoyy... balik2 umah hubby demam... pastu saya plak demam... gara2 masuk rumah SALJI... hahahaha camno nak p korea cam nie bang???

Tamat......

6 ulasan:

ibh berkata...

Seronoknya pi jln2 mcm tu kan..Sambil2 tgk panorama alam..sambil2 la burn kalori yg degil dlm badan ni kan..heeee

Faizaharis2 berkata...

hahaha memang seronok..... tenang fikiran...

wahida berkata...

wow!! rajinnya hiking...kalau saya, tdo lg sedap!! ahaks...

Faizaharis2 berkata...

hahahaha kan kan kan!!... tapi saya taklehhhtido lama2 nt fifi naik kembongg huaaaaaaaaaaaa

Redbloodsnow berkata...

SERONOKNYERRRRRR!!! :)

Faizaharis2 berkata...

memang sonokkkk tppp trasa nak tercabott kakiiii waaaaa

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Selamat Ulang Tahun Sayang....