Pengikut

Rabu, 20 Ogos 2014

Resepi Menu Atkins: 'Nasi' lemak

Oleh kerana ramai bebenauuu yang terliurr tgk gambar 'Nasi' (cauliflower) lemak atkins nii kat FB saya... meh laa nak share kejap.. sonangg yoo pejam mata siappp dah

Bahan-bahan utk nasi lemak - bunga kobis (cauliflower):
1. Bunga kobis sagat halus2
2. Daun Pandan
3. Santan kotak

Cara:
Sagat bunga kobis tu, lepas tu kukus bersama daun pandan buh santan (kotak) skit jerkkk jgn byk2.. 1 sudu teh je.. (ikut suka).. dalam 5 - 10minit.. waaaaaaaaaaaaaa bauuu naikk siotttt sebijikk cam masak nasi lomak kauuuu.... hahahaha... dah siapp!!


 hidang dgn sambal sket+telur+timun+ikan bilis goreng
sejibikkkk macam nasi lomakk wooo...

tak caye???

 

jangan lupa minum green tea ye!
byk khasiatt tauu..

k bai!
;)


Selasa, 19 Ogos 2014

Resepi Menu Atkins: Telur ayam berkurma

Resepi ni saya dapat dari group kelab diet atkins.. tapiii tak igtt bilaa dan siapaaa... pastu saya cuba buat tambah tokok sket..

Bahan-bahan:
1. Telur (ikut suka nak brapa biji)
2. Isi ayam (boleh guna daging/ayam cincang/tuna) - ikut suka
3. Bwang holland/bwg putih/halia (nak pedas tmbh cili sikit)
4. Serbuk kurma
5. Daun bawang
6. Cheese
7. Salad/tomato ceri

Cara:
Tumis bawang2 tu dan masukkan serbuk kurma pastu masukkan ayam. Dah masak angkat asingkan. Masakkan telur dadar.. pastu masukkan ayam yang dah masak tadi... letak sebelah bahagian je sebab nanti nak lipat kan... last sekali tabur cheese, hidang dengan salad/tomato ceri.. siappp

tatau nk bg nama apa... hahahaha


Isnin, 18 Ogos 2014

Resepi Menu Atkins: Cauliflower Soup


Sup ni memangg sedapppp... tak caya cuba buat...

Bahan-bahan:
1.Kobis bunga (cauliflower) potong2
2. Isi ayam
3. bawang merah sikit
4. bawang putih sikit
5. Garam sket (jgn byk2...utk bg rasa je
7. daun sup

Cara:
Rebus semua bahan2 tersebut kecuali daun sup tauuu hahaha... pastu blend.. siapp tabur daun sup




Raikan Syawal bersama Pullman, Open House

Terima kasih Pullman Hotel KL atas jemputan Majlis open house Raikan syawal - open house jumaat lepas... Jangan salah sangka tauuuu.. bukan BOS yang banje we olss...nooo nooo noo! hahha...kami di jemput khas... maklomlaaa saya kan besprenn ngan dorangg... hahahaha best pren bila minta qout. ngan payment gituu...

Bagi saya Pullman KL Bangsar the bestt!! (nanti saya cerita pengalaman dok kat sini)


Finally dapat gak makan rendang lemang dan nasi impit kuah lodehhh... nyummmmmyy...
semua sedapppp2... eh macam mkn semua kauu... hehehe..
satay jugak sedappp dgn kuah kacangg... mavelessss...
saya suka nenas tuuu... manisssss.. manaa biliiii??
hahaha...
makanan2 kat sini boleh tahan sedappppp nyummmm2
2 suku round je punn.... lepas tu masing2 semua dh x laratt hahaha...

tapi org lain seploh kali round kuar masuk amek mkanan... tuu diaaaa hebatttt kann...
byk betul space prot dorg.. hihi

aarghh rindu bantall pullmann nii... letak kepala jerkk tenggelamm terus lenaaa.. 
x mcm otel lainnn... dlm byk2 otel saya duduk.. bantal pullman saya takleh lupaa laaa

bilik dia best! skang ada promosi agodaa dr RM600++ boleh dapat RM250++... 



Bee Hives Bun

sapa dah cuba makan roti sarang lebah ni??? coba jangan tak coba uolss... sodappppp tak terkata... pergi cari cepatt haha! 

1st time makan roti ni... siap gugel cam mana nak tabur sos dia tuuuuuuuuuuu? hahaha maklom laa tak pernah rasa...

tengok belum sempat nak tuang sos dia dah hilang 2 ketolll??
pastu tak sampai 1 jam dah licinnn... hahahahaha

memang sedappppppp.. aduii dah terbayang2 bila tgk gambr ni...

p/s: jangan minta resepi tau.. ni kite oder je dgn jiran sebelah rumah haha!


Ahad, 17 Ogos 2014

Resepi Menu Atkins: Salad ayam dengan mayo

ni paling simple..

Bahan-bahan:
1. Ayam - digrill/goreng/rebus - pastu carik2 kan gaul dgn mayo+blck paper
2. salad
3. timun jepun (takyah laa buh bawang tu.. hehehe rasa kureng)


tadaaa siappppppp!!!
yang ni... ayam saya grill (perap dulu kalo nk sedap)

yang ni ayam tu saya rebus buh halia bwg putih dan garam sket...

 kalau malasss... beli je ayam siap goreng tu... 



Sabtu, 16 Ogos 2014

Resepi Atkins: patties beef/chicken

dah jemu makan tulurrrrr?? hehhehe kamonnnn uolsss... meh cuba buat sendiri pattiess ni.gam.. 

Bahan-bahan:
1. Daging/ayam cincang
2. Bawang merah/putih skit - cincang2 halus
3. Garam skit jek..
4. Serbuk oregano/italian herbs
5. Daun sup/bawang

gaul semuaa... pastu bentukan.. tepek2 atas pan grill siapp! takyah buh mykk sebab daging/ayam tu dah kuarkan myk.. nak wangi buh butter sket... pastu celop dalam telur dan masak balik.. ikut citarasa nasing2... pastu buh cheese perghhhhhhhhhhhhhh nyummnyy


haaaaaaaaaaaa boleh??..
sumpah sedapp tau..
makan ngan salad bagai...

k bai!


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Selamat Ulang Tahun Sayang....