Pengikut

Selasa, 17 Mac 2015

Resepi Sos Carbonara Home Made

ok lepas ni boleh bye-bye to Preego tauu... ;)

gugel punya gugel punya gugelllllllll..... tak banyak jumpa resepi sos carbonara ala2 preego ni... kebanyakkan dorang guna sos segera preego... udah laa tin kecikk hahaha tak cukopp nk makan sorangg.. ahakss... mencikkk tau!

Akhirnya jumpa la jugak resepi ni tapi tak igt dah kat blog sape... saya amek sana sikit sini sikit.. x ikut 100% pun ada yang guna 3 jenis tepung.. ada guna telur... alaaaa malass

Bahan-bahan:
1. Susu cair/susu kotak
2. bawang putih hiris2/potong dadu
3. Minyak masak/mentega
4. Black pepper
5. kiub ayam - ikut suka jenama apa (jgn byk2 nanti masin)
6. Tepung gandum sikit je
7. Cendawan - ikut suka nk yg dlm tin atau yang shitake
8. Cheese
*kalo nak pedas hiris cili api... perghhh berasapppp ko!

sukatan ikut suka... hehehe.. secukop rasa kaedahnya

Cara:
Panaskan minyak sikit, tumis bawang putih hingga naik bau. Masukan cendawan, isi ayam atau udang (boleh tambah ikut suka) - tak buh pun takpe - saya letak chicken slice. Masukan kiub ayam dan blackpepper. Lepas tu masukan susu dan tepung gandum tadi. Last sekali masukkan cheese. Kacau jgn tak kacau yer.. nt ketul2 plak kang... OK SIAP!!!

hidangkan dengan spaghetti/fettuccini/pasta

so bye2 preego... hihihi





Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Selamat Ulang Tahun Sayang....