Pengikut

Selasa, 9 Oktober 2012

Resepi bubur oat

tumpang laluuuuu jap....(tetiba update resepi kannn :P)



Bahan2:

  1. Bawang putih (dihiris)
  2. Bawang merah (dihiris)
  3. isi ayam (potong dadu)
  4. kentang, carrot, bunga kobis (potong dadu) ikut suka byk mana...ikut suka nak letak sayur apa....
  5. Daun sup
  6. minyak masak sikit
  7. kiub ayam 

mula2..panaskan minyak sikit...tumis bawang merah/putih...masukkan ayam...masukkan kentang dan sayur2 semua..kiut ayam..air dan biar sampai mendidih dan kentang/carrot empuk...kalo kering tambah air ikut suka...last sekali masukkan oat...biar dlm 2 minit terus tutup api...jgn kering sangat...biar berair sebab nt lama2 dia akan kembang....saya tak suka byk air (cair) nanti kembang kot tak lalu nak telan...hihi...saya tak letak garam sebab kiut ayam tu dh masin....last tabur daun sup...

sukatan oat ada kat plastik oat tu... boleh rujuk sana ye..

selamat mencuba... sesuai untuk org yang DIET...hihi


dah 2 hari makan bubur oat...kali ke 2 buat hubby tambah 2x...licinnn...mula2 tak heran...sekali dah rasa pasti nak lagii....


*kalau nak tambah telur, pecahkan telur sebelum kita nak masukan oat ye!





2 ulasan:

Mumu al-ibtisam berkata...

masa tadika dulu, hari selasa makan bubur oat.. sedap!!
tp skang kne masak sendiri,,, rase pun x same macam tadika dulu.. huhu

ibh_sue berkata...

I insap..Balik ni nak beli oat jugak... Tak tahan tgk ada yg naik..HUhuhuu..Nak raya pakai kebaya weh..Hahha..Mimpi lah jawabnya..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Selamat Ulang Tahun Sayang....