Pengikut

Rabu, 25 Mei 2011

Hari dan Warna: Isnin - Putih

warna dan hari.....

Thanks HELIZA HELMI sebab share info2 berguna ni..... saya cuba praktik kan....walau kekadangg main blasahh jekkk apa yg hado...hehehehe aci kan kan kan...janji hado...

hari2 saya bukak fb ija neh.... dia santek, cumil dan kadang2 tingtongg...hahahaha sgt kelakarrr tauuu....

Hari isnin saya pakai putih ni.... maapppp laaa tak sempat nak amek gamboo....aci kan kan...
Putih
'Warna putih adalah warna perangsang Kelenjar Pineal (NW1) dan Kelenjar Pitutary (NW2). Warna putih akan diserap oleh saraf sekiranya tubuh berada dalam keadaan hening.

Salah satu cara untuk mendapatkan keheningan ialah dengan tidur awal. Mereka yang tidak mendapat waktu tidur yang betul akan menjadi lemah semangat, letih dan tidak bersedia menghadapi hari Isnin. Biasanya mereka yang tidak mendapat warna perangsang ini akan merasa malas untuk ke tempat kerja setiap hari Isnin.
Jika kita mendapat tidur yang mencukupi, hari Isnin sepatutnya ialah hari yang paling sesuai untuk mencetuskan idea baru, merangsang semangat dan melahirkan keazaman yang baru. Isnin ialah hari terbaik untuk menyelesaikan segala masalah yang tertunggak kerana penyelesaian pada hari Isnin adalah lebih kreatif dan efisyen pada hari ini.
Bunga warna putih jauh lebih mekar pada hari Isnin berbanding hari lain. Pokok bunga putih yang ditanam pada hari yang lain biasanya sukar untuk hidup atau berbunga tetapi masalah ini boleh diatasi sekiranya ia ditanam pada hari Isnin.
Rawatan yang sesuai dijalankan pada hari Isnin ialah penyakit seperti lemah semangat, kelesuan, hilang keyakinan diri, halusinasi, pelupa, epilepsi, amnesia (nyanyuk) dan beberapa penyakit lain yang berkaitan dengan Kelenjar Pineal (NW1) dan Kelenjar Pitutary (NW2). Mereka yang mendapatkan rawatan seperi yang dinyatakan di atas
didapati akan lebih cepat sembuh berbanding dengan hari lain, Insya Allah."




2 ulasan:

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y berkata...

alah.. dah xingat la isnin pakai kaler ape?! hu3..

Aiza Haris berkata...

hahahaha nak kene ni...cepat3 igt

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Selamat Ulang Tahun Sayang....