Pengikut

Khamis, 26 Mei 2011

Hari dan Warna: Khamis - Kuning

Yellow dayyyyyyyyyyy.......
aci tak ni gamba tahun lepasss....
mana laa pegi baju batik kuning ni...adusss.....


ni gamba hari ni.... ayoooo kembonggg nyer fifi ku.... ishkk3

tipoooo laaa camera ni.... hahaha


"Warna kuning ialah warna rangsangan sistem penghadaman (NW12, NW13, NW14, NW15) dan warna oren ialah warna kesuburan, hormon dan sistem reproduksi (NW16, NW17), juga dinasihatkan agar xmakan terlalu banyak waktu siang utk beri peluang sistem penghadaman menjalankan fungsi dengan sepenuhnya..."


Sistem penghadaman yang amat bertenaga pada hari ini sesuai untuk menghadamkan segala sisa makanan di dalam tubuh untuk menjadi zat dan tenaga yang amat diperlukan.

Pada hari Khamis, asid folik yang amat sukar dihasilkan pada hari biasa didapati dapat dihasilkan dengan banyak dalam tubuh.

Bagi mereka yang berdiet pada hari Khamis, didapati kandungan urik asid, lemak dan protein dipecahkan dan ditukar menjadi tenaga dalam kuantiti yang banyak.


Warna oren merangsang sistem kesuburan lalaki dan wanita. Oleh itu, hari khamis ialah hari yang terbaik untuk merancang zuriat yang sihat.


Pada hari Khamis, penyakit yang berkaitan dengan sistem penghadaman dan sistem reproduksi mudah dirawat dan mencapai tahap penyumbuhan yang pantas berbanding apabila ia dirawat pada hari yang lain.

* aisehhhh pagi2 dah ade org belanjaa nacii lemakkksss.... adehh... ok ok lunch mkn roti jek... lunch makan buahh jek....kire aciii kan kan...


*Kredit to Heliza Helmi...




1 ulasan:

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y berkata...

hari nie leez pakai purple. sekian, melaporkan.. he3..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Selamat Ulang Tahun Sayang....