Pengikut

Khamis, 17 November 2011

Diari Diet 1

saya taktau nak letak tajuk apa dah... bila buat entry pasal diet semua hangat2 taik hayam... benci lah... putus di tgh jalan gitew... Tapi hari berganti hari, minggu berganti minggu, bulan berganti bulan.... tup2 sekarang dah hampir hujung tahun dah... Now dah nak end of November dah... progress diet? takde perubahan langsung... arghhh sentapatimakkkkkkbedahhhhh....*fenin3*

oklah... dah ramai yang tanya saya buat diet apa sekarang kan... ATKINS? bukan3... saya takleh atkins asyikk kantoi jer.... hari pertama jer dh terbayang2 laksa laaa....eskremm laaa eii macam2 tekak ni mintak...nafsu betul kan.... terus stop... dan bedal macam2.... saya ni gemuk air, dlm badan ni banyak ruang kosong, senang naik kalau start makan banyak (macam mana saya tau? sebab dulu saya penah g slimming centre yanggg hap&*%$ teetttttt, dorg yg ckp). Paling cepat naik kalau saya makan N A S I.... 1 minggu jer boleh naik sampai 2-3kg tau.... so saya kene hati2 kalau nak makan nasi.... kena kontrol

saya start diet 14 Nov 2011 (Isnin) sebab saya dpt raya tang pipi dan lengan saya kembang semacam... sekali timbang 83.5kg? *pitamm*

Hari pertama, kedua dan ketiga:

Sarapan
1. air suam+ lemon+madu 1 mug
2. 1 keping roti wholemeal

Mkn tghari:
1. biskut oat 1 pkt (3 keping) + kopi

Malam:
1. sup daging+kentang+tomato+suun+telur
2. buah oren/epal hijau
3. Detox Tea 1 liter

*Air mineral 3 Liter



dah 3 hari makan sup cam ni....

Result pagi tadi 17/11/2011

Total TURUN= -1.7kg

saya tak start workout lagi, kaki sakit SEBAB lastweek saya hiking bukit gasing (SABTU), pastu ronda2 dari jalan TAR ke CM jalan kaki dgn hubby (AHAD)... rasa nak tercabot kaki...hadoiii....

7 ulasan:

oshin-jamel berkata...

wahhhh..besnye dah trun....oshin pon on off diet nie..huhuh..camne ek nk bg maintain...brt pon payah tol nk trun..sdey!

amaniammar berkata...

sedapnya..

amaniammar pun off diet jg ni..
baru nak mula diet kembali

Izzatul Azma berkata...

Go akak goooo akak boleh !!

Cik Da berkata...

saya pon same jugak bila buat atkis jerk mula la gastrik la ape lah penyakit yg datang...pada hal dah makan ikut jadual lah last2 kantoi jugakkkk rasa malas dah nak diet tapi klu x diet parah jugak baju dah banyak dah x muat huhuhu....

jay berkata...

Fuh...! Hebatlah Faiz....

Teruskan!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y berkata...

jln kaki dr jln tar ke cm tu kira ok ape..?! excercise! ;)

Lily Jaafar berkata...

Tahu tak macam mana orang Jepun & Korea slim2?

;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Selamat Ulang Tahun Sayang....