Pengikut

Khamis, 24 November 2011

Ibukota Kuala Lumpur Kotaraya ku

Lebih sepuluh tahun saya menjejakkan kaki di Ibukota Kuala Lumpur, pernahkah anda menjelajah menyusuri kota batu itu?.... saya pernahhh tapi naik kete/bas/LRT... jalan kaki? NO NO NO.... macam takde keje lain pulak kan?

Ahad 2 minggu lepas hubby ajak jalan2 dekat KL... jam 10pg keluar rumah. Parking kereta di stesen Seri Petaling. Naik tren-StarLRT... turun di Bandaraya (SOGO). Hari Ahad tak ramai orang. Sampai Sogo jalan2 cuci mata... kebetulan ada SALE tauuu.... Tapi apa yang dicari tak berkenan di hati. Kami meneruskan perjalanan ke Jalan TAR... terus ke Dataran Merdeka... hubby layan shoott gambar...
kalau hari SABTU sini penuh sesak



jalan punya jalan hingga sampai ke CM...
dah lama saya tak ke sini.... hampir 10 tahun kot.... dulu CM ni lain... sekarang dah lain... dah semakin maju....
sejak bila kat CM ni ada wau ek?

lepas tu kami meneruskan perjalanan ke Petaling Street.... sini pun dah lain.... banyak perubahan dan masa 10 tahun lepas... sini banyak pelancong luar.... kat sini saya tak berani nak singgah kat kedai2 tu.. sebab tgk muka penjual tu pun sgt menggerunkan.... perghhhh... cam samseng pun ada... hubby kata kalau betul2 nak beli baru tanya... kalau setakat nak saja2 tanya harga baik tak payah... BAHAYA!... saya rasa penjual kat PS ni kebanyakkan bukan org kita.....

Akhir sekali kami ke Puduraya plak sebab nak naik Tren dari sana... Puduraya pun bukan macam dulu dah.... kalu dulu2 bersesak2.. sekarang dah selesa.... dah macam kat KLIA kot... siap ada skrin ketibaan bas/boarding semua tu...pintu berapa.... wahhh teringin plak nak naik bas pas ni... haha

berjalan dari jam 10.30pagi...sampai 3.30 petang baru balik....

kaki lenguh giler.... wuwu!

NEXT..... mungkin kami nak jelajah bukit bintang, klcc kot... tunggu ye...

3 ulasan:

Mama Gee berkata...

wahhh sonoknya jalan2 ukur kl....ni yg teruja nk ajak cik abg ukur kl gak ni...tp org lelaki ni malas sket nk jalan2 tannpa tujuan ni...adess

si tuan putri kiUt berkata...

muahahahah ukur jalann... betol2.... sekali sekali best jugak kan.... tempat2 dekat depan mata kita jer....

ArELeEz berkata...

cm pun kenangan.. puduraya pun kenangan.. tp, dua2 tu mmg xpenah jejak dah lama sgt dah. hu3..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Selamat Ulang Tahun Sayang....